På jagt efter nye medaljer

Hvidovre Taekwondo Klub Simjang-Ilyeo starter nyt konkurrencehold i teknik

TAEKWONDO: Hvidovre Taekwondo klub starter til januar et nyt konkurrencehold op for disciplinen teknik, som skal deltage til stævner for at få forhåbentligt en masse medaljer til klubben. Holdet er åbent for alle gul-bælter og opefter.

Trænerteamet for holdet består af: Cheftræner Michael G. Schjoldager (3. Dan), som de sidste 4 år har været en del af landsholdets træner gruppe. Han har tidligere haft elever til både verdensmesterskaberne og europamesterskaberne, som sikrede sig 2 sølv medaljer til EM. Desuden har Michael Scholdager selv tidligere været aktiv udøver og har blandt andet vundet guld til sjællandsmesterskaberne samt de danske mesterskaber.

Assisterende træner er Windy Nielsen (3. Dan), der gennem de seneste fire år været assisterende træner for Michael Scholdager. Windy Nielsen er stadig aktiv udøver og har blandt andet vundet guld flere gange ved DM samt Nordiske Mesterskaber i år. Hjælpetræner er Rikke Rasander (3. Dan) og stadig aktiv udøver. Hun har vundet flere medaljer ved DM guld og været afsted som udøver til verdensmesterskaberne sidste år, der blev afviklet i Lima, Peru

Holdets plan er at få mange udøvere med til stævne i Ringsted den 14. april 2018 og dermed få tiltrukket nogle virkelig dygtige Taekwondo Teknik folk til klubben. Teknik er en del og en disciplin, der er målrettet konkurrence, og det vil Hvidovre Teakwondo Klub selvfølgelig gerne udbrede og være med til at udklække nye medaljehåb.

Kilde: Hvidovre Avis, Erling Borgstrøm, 19. december 2017

Original: https://www.hvidovreavis.dk/artikel/paa-jagt-efter-nye-medaljer/1000134915
ebo@hvidovreavis.dk