4. bedste klub ud af 21

Klubben mangler ordentlige træningsfaciliteter med måtter og spejle og plads flere udøvere

TAEKWONDO: Hvidovre Taekwondo stillede med et fuldt hold til teknikstævnet i Esbjerg. Holdet bestod af: Michael G. Schjoldager (cheftræner for teknikholdet), Windy Nielsen (træner), Rikke Rasander (hjælpetræner), René Brown Bach, Kim Otto Precht (debutant), Oskar Fonnesbech og Signe Hvid Jensen. Windy Nielsen var desuden udtaget som dommer til stævnet.

Man lagde fra start med Oskar Fonnesbech og Signe Hvid Jensen som første gruppe. De viste god stil og energi og hev en flot sølvmedalje i hus. På samme tid var Rikke Rasander i aktion i stævnets hårdeste gruppe. Hun gik nogle flotte runder og sluttede med en bronzemedalje kun besejret af landsholdsudøvere.

Derefter skulle René Bach og Kim Precht på banen for første gang i Pair. De lagde hårdt ud og trak en flot guld medalje. Så blev det Signe Hvid Jensens tur i stævnets største gruppe. Hun gik en sikker runde og kvalificerede sig sikkert til finalen, hvor hun desværre endte lige udenfor medaljepladserne. Oskar Fonnesbech nåede lige før frolost at vinde bronzemedalje efter et par flotte runder.

Mere guld!

Efter frokost skulle Windy Nielsen i aktion i alle de tre grupper, hun stillede op i. Hun lagde ud i individuel og fik en flot guldmedalje, direkte efter skulle hun på igen med sit team (Helena fra Skanderborg og Lene fra Islev), hvor det også blev til guld. I Pair sammen med Michael G. Schjoldager måtte de desværre se sig slået af et stærke team fra Skive og måtte nøjes med sølvet.

Derefter skulle René Bach og Kim Precht på banen i individuel. Desværre kunne kun en af dem vinde. René Bach var den stærkeste og tog guldet, og Hvidovre gjorde rent bord, da Kim Precht fik sølvet. Sidst på dagen, skulle Michael G. Schjoldager så på banen. Han viste erfaring og gik nogle sikre runder, som sikrede guldet.

Hvidovre Taekwondo Klub blev stævnets 4. mest vindende klub, med 5 x guld, 3 x sølv og 2 x bronze.

- Holdet har præsteret ud over alt forventning, kommenterede cheftræner Michael G. Schjoldager, der nu arbejder t frem mod Malmö Open den 28. april samt Danish Open den 26. maj, hvor man håber at kunne fortsætte med de gode resultater.

- Holdet har trænet sammen i forholdsvis kort tid, da de først startede i januar 2018. Men de har vist en stærk vilje og lyst til at lære. At vi til andet stævne holdet har deltaget i, kan tage så mange medaljer og slutte som 4. bedste klub (ud af 21 klubber) er utroligt, og gør mig som cheftræner for holdet super stolt og glad. Nu mangler vi bare en ordentlig træningssal med måtter (som der er til stævner) og spejle, så vi kan blive endnu bedre og kan få flere udøvere på holdet og slippe for det meget glatte gulv, vi træner på for tiden i en skoles gymnastiksal...

13. marts 2018
Kilde: http://www.hvidovreavis.dk/artikel/4-bedste-klub-ud-af-21/1000138966