Hvidovre har fået en ny kampsportsklub

Hvidovre Taekwondo holder til i Dansborgskolens gymnastiksal 1 og byder på prøvetræning og infoaften i næste uge

Der er godt nyt, hvis man har lyst til at prøve en ny sportsgren af. Hvidovre har nemlig netop fået en helt ny forening, Hvidovre Taekwondo Club, hvor en håndfuld dedikerede trænere står klar til at lære den ældgamle og koreanske kampsport fra sig.

- Vi er en lille og ny klub, hvor der er plads til alle - både børn og voksne og hvor forskellig kulturel baggrund absolut heller ikke er et problem, siger medlem af klubbens bestyrelse Claus Ishøy.

Claus Ishøy startede oprindeligt med at dyrke karate, men blev efter nogle års pause grebet af den koreanske kampsport, da han var 48 år.

- Det er heldigvis aldrig for sent at starte til taekwondo, siger han.

Infoaften

For at vise hvad taekwondo er, inviterer den nye forening til et åbent hus arrangement tirsdag den 9. august fra kl. 17-19. Her vil alle interesserede kunne deltage i nogle kortere træningspas, hvor man kan se, hvad taekwondo er.

- Taekwondo er en blanding af smidighed og styrke og der er bestemt en vis ynde over det, når vi laver serier. Jeg synes i det hele taget, at det er en sport, der giver et rigtig godt velvære all round, siger Claus Ishøy.

Han påpeger, at der også er en åndelig del i sporten, men at det først er noget man kommer ind i, når man har dyrket sporten i et godt stykke tid. Til træningen er det således primært bevægelse og fællesskabet med de andre medlemmer, der har betydning.

- Det handler i første omgang om at have det sjovt med nogle andre mennesker og få rørt sig, siger Claus Ishøy.

I Hvidovre Taekwondo Club tilbydes der undervisning i tre grupper: Kolibrierne er de 5 til 7-årige. Juniorerne er de 8 til 14-årige og fra 15 år og opefter er man senior. De tre grupper deles ind i øvede og begyndere, så alle kan være med.

Klubbens første trænings- og informationsdag foregår i Dansborgskolens gymnastiksal 1, Sollentuna Allé 4. Har man lyst til at prøve kræfter med taekwondoen skal man blot medbringe noget løstsiddende træningstøj. Klubbens medlemmer vil sørge for kaffe/te og lidt kage. Man kan læse mere om klubben på deres hjemmeside: hvidovretaekwondo.dk

Kilde: Hvidovre Avis, Maibritt Garde, 04. august 2016
Original: https://www.hvidovreavis.dk/artikel/hvidovre-har-faaet-en-ny-kampsportsklub/1000055344