Flere medaljer til Hvidovre

Flere debutanter da Hvidovre Taekwondo klub deltog ved stævne i teknik

TAEKWONDO: Hvidovre Taekwondo klub var af sted til teknikstævne i Munkebo. Holdet bestod denne gang af Oskar Fonnesbech (debutant), Signe Hvid Jensen (debutant), René Brown Bech (debutant), Windy Nielsen samt cheftræner Michael G. Schjoldager, der var udpeget som dommer til stævnet.

Dagen startede tidligt for Oskar Fonnesbech og Signe Hvid Jensen med deres Pair runder. De udstrålede begge en stor vilje og energi, selv efter forholdvis kort tid i træningslokalerne, og fik en meget flot bronzemedalje. Signe Hvid Jensen skulle derefter deltage i den individuelle gruppe; stævnets største gruppe med 15 deltagere. Igen en god indsats, men ikke nok til en finalerunde. Oskar Fonnesbech var også med individuelt, men sluttede også lige udenfor medaljerækken.

Windy Nielsen, holdets mest erfarne udøver, som hovedsagelig var med for at coache debuttanterne, gik et par flotte runder og tog guldet overbevisende. René Brown Bech var sidste mand, der skulle på. På trods af debuten, viste René Brown Bech stor ro og vilje, og gennemførte nogle stærke runder og sluttede med guldet.

Tekniktræner, Michael G. Schjoldager udtaler: - Alt i alt et godt stævne for Hvidovre Taekwondo Klub. Vore debutanter har kun haft mulighed for at træne kort tid op til stævnet, men alligevel viste de alle et godt potentiale for en stærk fremtid for klubben. Vi håber bare, at vi snart får mulighed for bedre træningsforhold, da alle stævner foregår på kampsportsgulv, hvilket er meget anderledes end det glatte gymnastik gulv, vi til dagligt træner på. Vores håb er mulighed for egne lokaler med kampsportsgulv og spejle på væggene, så vi kan give vores elever den optimale træning. Både vores konkurrencehold, men også de andre børne- og voksenhold vil have stor gavn af dette. Som forholdene er nu, er vi nødt til at skære ned på træningstiderne for de forskellige hold, da der simpelthen ikke er plads nok...

- Lige nu sigter vi mod næste stævne i Esbjerg den 24. februar, hvor vi stiller det største hold, vi kan samle. Vi har syv tilmeldt i Individuel samt tre Pair hold

13. februar 2018
Kilde:  https://www.hvidovreavis.dk/artikel/flere-medaljer-til-hvidovre/1000138095